Testu:
Emperador 3D
“Annus horribilis”. Siempre asocio esa espresión con Lady Di (¿o yera con Lady Day?), pero guapamente podía valir pa definir l’últimu añu del Gobiernu asturianu. A lo menos, no que cinca a la rellación colos sos fiyos: los funcionarios. Anulación de la carrera profesional, inhabilitación de les plantiyes docentes, invalidación de dellos procesos selectivos... Toos estos reveses (¿xueguen al tenis los conseyeros?) xudiciales complétense con una engarrada de contino colos sindicatos. Cuando un Gobiernu socialdemócrata anda a la griesca a cada día colos sos funcionarios ye que dalgo falla: o los funcionarios o’l Gobiernu socialdemócrata. Ye verdá que la xente que trabaya pal Estáu ha tener un control que repercuta nuna mayor eficiencia. Ye verdá que delles veces hai xente que fai dexación de funciones (y dígolo yo, que soi un asquerosu funcionariu más), pero tamién ye verdá qu’al amu nun-y pue dar una ventolada y querer reformar la casa ensin contar colos que la habiten. N’últimos cabos, el funcionariáu d’un país marca un límite de máximos pal restu de trabayadores y una mengua nos derechos d’aquellos conviértese nuna mengua de los derechos d’estos. Cuando los funcionarios tengan quince díes de vacaciones, los obreros tendrán una selmana.
Esti día, pasiando per Soto, vi una escena mui evocadora: una paisana entraba dientro del patiu de la escuela (pa ser más exactos, del CRA, que significa Centru de Rendimientu Altu, ¿non?) pa colingar de la valla metálica que la / lu arrodia tres toballes d’HUNOSA (sí, estes azulines rectangulares). Paecióme una bona radiografía d’Asturies. Protección. Oficial. Por razones revesaes que nun vienen al casu, fui a escuela en Morcín. Eso xeneróme un gran complexu d’inferioridá que tovía arrastro, porque en clase yo yera l’únicu (a lo menos, asina lo recuerdo, que ye lo importante) que nun llevaba los llibros na maletuca d’HUNOSA. Eses bolses de tela plastificao col anagrama en blanco de la empresa yeren pa mi la culminación del Estáu del bienestar. Nuna sociedá xusta tol mundu diba tener la so maleta. Yo sentíame un probetayu fiyu de maestrinos. ¿Qué me podíen traer mio padre y mio madre del trabayu? ¿Una tiza? ¿Un borrador? ¿Un mapa mudu? Yo quería esa condenada maleta. Yo quería sentime protexíu.
Tamos equí pa comentar esta semeya de riba, non pa facer terapia de baldre, ¿non? De toles maneres, cuando la veo (la semeya), nun soi a evitar recordar otru trauma de cuando nenu. Más qu’un trauma, un fiascu: les gafes 3D. ¡Cuánta ilusión punximos naquella estrena! ¡Cuántos rebolguinos esperando a que llegara a los Principado o, tamién nos valía, a los Minicines “Pesadilla en Elm Street 3”! Diba ser la nuestra primer esperiencia 3D. Les dos dimensiones nun yera más qu’un estadiu qu’había que superar. Pero la verdá ye que la película víase igual con gafes 3D qu’ensin elles, lo que tuvo un efectu máxicu: por nun aceptar la derrota, tol mundu comentaba les maraviyoses sensaciones que tuviera na sesión, tol mundu recordaba la inigualable dimensión que descubriera. Tol mundu inventaba una película, conque cada espectador vio una obra distinta: la que quería ver. Lo mesmo nesta semeya de políticos y ex-políticos (porque un ex-rector ye un ex-políticu, ¿non?): con cara orgásmica, Vicente Álvarez Areces ve una Asturies moderno y culto, María Jesús Álvarez ve más o menos lo mesmo, l’ex rector Juan Vázquez contempla un heriedu únicu na Universidá d’Uviéu y l’ex-conseyeru Riopedre (la so cartera --perdón, la cartera ye pa los ministros, los conseyeros deben trespasase una mochila, d’HUNOSA, pueque-- n’Educación asumióla va tiempu Ana Rosa Migoya) columbra un sistema educativu de garabatiyu. Caún viendo lo que quier.
A la manera del emperador que diba desnudu contando que diba vistíu y naide-y lo dicía, val más creer que somos razonablemente felices. Anque toos vean lo contrario. Pero la nuestra inconsciencia pue tener consecuencies indeseaes. N’“El Palacio de la Luna”, Paul Auster cuenta cómo Marco Stanley Fogg y el vieyu Thomas Effing ven, a plenu sol, a un mozu abellugase d’una imaxinaria lluvia so un paragües ensin tela. Deciden sigui-y el xuegu y metese baxo esa cadarma metálica y lleven el disparatáu oxetu pa casa como regalu. A los dos díes, el vieyu Effing propónse desafiar el bastiazu que cayía en Nueva York col paragües taráu como defensa. Ye feliz per unes hores creyéndose invencible, innmune al agua... pero garrando una pingadura que-y provoca una pulmonía mortal. Morrió creyendo que yera feliz o, como mínimo, morrió creyendo que taba secu. Cada individuu ha responder al so dilema, a si quier vivir consciente o con gafes 3D. Yo tengo mui claro que nun tengo nin la más mínima idea de qué ye lo meyor. Pa por si acasu, guardo dos paragües nel armariu: ún con tela y otru ensin ello.
2 comentarios:
Siento dicite, Pablo, que la película que yera en 3D d'esa saga foi la sexta (y namás los últimos 15 minutinos). Recuerdo dir al cine y tar esperando al momentu pa poneme les gafes (como tol mundu porque a partir de la tercera, l'argumentu yera bien perroneru). Y tengo que dicir que sí que se vía en 3D, dalguna vegada paecía qu'hasta salíen de la pantalla y sobrevolaben les primeres files del cine. Camenté que namás por esos 15 minutos yá pagaba la pena aguantar aquello. Pero bono, daquella yo tenía unos 14 años y lo mesmo ye una fabulación inconsciente de mio que me quier almibarar el pasáu.
Per otra parte, prestóme enforma l'articulu. Mui d'acuerdu no que dices. Saludos.
Munches gracies pola corrección, Ricardo. De toles maneres, esto ye solo lliteratura.
Un saludu grande.
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