viernes, 24 de julio de 2009

"Hegel de saldu"

Semeya:


Testu:


Hegel de saldu



L’añu divídese en dos estaciones marcaes por dos solsticios: el de les rebaxes de xineru y el de les rebaxes de xunetu. Pierde sentíu la vieya división cuaternaria nuna sociedá alloñao del campu y los sos ciclos. Seguro que dalgún cultivador occidental del h.aiku yá escribió (o escribirá) dalgunos versos --tres, supongo-- sobre la manera en que caen, describiendo un harmónicu vuelu, les antigües y carísimes etiquetes ensin rebaxar sobre’l suave suelu del centru comercial.



Prestaba, de toles maneres, que les rebaxes foran daqué más totalizador, más universal (que foran una forma de vida, un sentimientu que diera pie a pintaes de reivindicación victimista del tipu “Shopping is not a crime”): rebaxes nes multes, rebaxes nos cacharros (nel preciu, non na cantidá de whisky, qu’eso yá existe: un cacharru rebaxáu), rebaxes na nota desixible p’aprobar un exame, rebaxes nos requisitos pa conquistar a la persona amada, rebaxes nel IBI, rebaxes na declaración de la renta, rebaxes nel periódicu del día. Diba ser curativo tener dos momentos purificadores al añu de rebaxa total. Pero va llegar esi momentu. Los Estaos modernos, la Humanidá mesma nun van tar completos hasta que nun algamen esi finxu.



Esti día fui a les rebaxes. Decepción. ¿Baxar dos euros a unos pantalones de cuarenta ye rebaxar? Non, home, non. Lo que tienen nes tiendes ye poca vista, bobu. ¿Nun se dan de cuenta de que lo qu’opera na mente del comprador de rebaxes ye un algoritmu tal que’l valor del productu que se quier mercar ye igual a la diferencia ente lo que costaba y el preciu rebaxáu? Nun da más el preciu inicial, lo qu’importa ye la diferencia. Que s’enteren. Anoxáu, marché de la tienda decidíu a esperar a les segundes rebaxes, la gran redundancia del capitalismu: “rebaxar” pue significar ‘volver a baxar’; si m’apures, “rebaxes” pue referise a ‘les coses mui baxes’, pero ¿cómo llamamos a la mengua de la mengua?: “segundes rebaxes”, rerrebaxes, el descuentu verdá, diéronnos la mano primero y agora tenemos el brazu. A la fin engañemos a El Corte Inglés. Anque (nunca meyor dicho), too tien un preciu: les segundes rebaxes son como la casería d’Escarlata O’Hara --¿por qué Johansson ye Scarlett y O’Hara, Escarlata?--: hai un cartel que pon “TARA” per tolos llaos. Tierra de Tara. Ropa tarao. A dios pongo por testigu que nun voi volver a les rebaxes.



Vemos na semeya a Arsenio, en plenu ritual de pasu propiu del solsticiu de veranu. La paisana ta probando una falda y él quier más esperar onde más pega l’aire condicionao. Saca tola maña que llabró n’años p’autoencontase, pa mantener un equilibriu máxicu basáu en dos columnes maestres: tol pesu del cuerpu descansa nuna doble prolongación de brazos y piernes que conecten cola estructura d’armazón creada nos bolsos de los pantalones de tergal. Piensa que’l traxe del maniquí (“la maniquí”, meyor dicho) someya más a un vistíu de fallera qu’a un productu d’alta costura, pero tovía nun vio la clave, la revelación qu’echa esta semeya: el cartel doble qu’a les sos espaldes nos alluma’l camín: “SÍNTESIS”.



Hegel distingue tres momentos dientro del procesu dialécticu: tesis, antítesis y síntesis (la tríada dialéctica). El primer momentu --tesis-- ye una afirmación, una realidá, un conceptu: “facíame falta comprar ropa”. El segundu momentu --antítesis-- ye la negación o contradicción de lo anterior: “ta mui caro, fía”. El tercer momentu --síntesis-- ye la superación del conflictu y mantién los aspectos positivos de los dos estadios anteriores: “voi dir a les rebaxes”. Trunfa la síntesis y ofreznos, cómo non, un tres por ún: tesis, antítesis y síntesis al preciu de la síntesis. Más barato, imposible. Bien ye verdá que la tríada dialéctica ye un inventu pedagóxicu de los estudiosos de Hegel, qu’él nunca usó esos términos. Ye ropa de marca, pero falsificao. ¿Qué más quies con esi preciu?



Miro otra vuelta pa la semeya y pienso na soledá teatral de los maniquís. Un Esperando a Godot eternu a la busca del so oxetivu últimu: la transustanciación, el milagru; cuando menos, la transacción de la so ropa al cuerpu de los clientes, la desnudez como victoria, miles d’humanos vistiendo nel mundu esterior lo qu’ellos visten como trunfu. Anque, de nueche, el maniquí, la maniquí tea a escures, abandonáu, inútil. Esperando, esperando, esperando.



[Publicao en Les Noticies]

1 comentario:

Cayetana Altovoltaje dijo...

Hegel is hot. Me marcho pa les rebaxes de Palma.