jueves, 24 de julio de 2008

Reseña de José Luis Piquero

Reseña de La culpa y la lluz, por José Luis Piquero. Publicao en Les Noticies.


----------

DOPPELGÄNGER



Pablo Texón Castañón
La culpa y la lluz (Trabe, Uviéu, 2007)
72 páxines


José Luis Piquero

En “Bartleby l’escribiente”, un escuru oficinista fae dexación de la esistencia dexando caer les manes a los llaos, negándose a actuar. “Quería más nun facelo” diz, y too eso que nun quier facer ye precisamente continuar viviendo. “Quiero más escondeme / qu’inventar palabres”, diz Pablo Texón nel últimu poema de “La culpa y la lluz”, tituláu, cómo non, “Bartleby”. Pero Texón sabe perbien que la vida y la escritura son condenes a les que resulta imposible renunciar, masque sepamos que la escritura nun nos salva y la vida namás dacuando ye lo qu’esperábemos. Escribir, siacasu, ye una manera de facer recuentu, de comprender dalgo. ¿O nin siquiera eso? “Les ruines combinaciones / de ventiocho lletres / nun van a dicir nada / de lo que tu y yo sabemos”, lleemos notru testu.


“La culpa y la lluz”, segundu poemariu de Pablo Texón (Felechosa, Ayer, 1977), col que ganó’l premiu “Teodoro Cuesta”, constitúi un diálogu desesperáu con esi otru yo qu’a toos nos habita y que ye, no fondero, un enemigu. Énte la sede de pureza y verdá, toos tenemos qu’asumir que fracasamos, que vivimos mal, que nun fomos verdaderos. Y d’ehí la culpa, la escuridá, el dolor y el cansanciu. Texón retrata esa pugna con “el otru” en poemes esplícitos como “Contra Pablo Texón” (rellectura d’un famosu poema de Jaime Gil de Biedma) o más opacamente en testos como “Anagnórisis” o “Fe d’errates”. Y d’igual manera qu’esi “otru” esiste y ye la nuesa contrafigura, esisten “los otros”, los espeyos nos que nos miramos p’afondar nel estrañamientu: los seres anónimos que contemplamos nun vagón del metru (“Sub Londres”) o que se crucen brevemente nes nueses vides y malpenes dexen señal (“Muyer que pide en Corrientes”). Pero a veces, en mitá del desconciertu, la vida tamién nos apurre una tregua, una redención, y l’amor vien a salvar el mundu: “Ye nidia la vida nesta cama”.


Impiadosu y impúdicu exerciciu d’autointrospección, “La culpa y la lluz” vien a confirmar la vigorosa voz poética de Pablo Texón y el so compromisu irrenunciable cola escritura: esi diálogu nel que dicimos finalmente tolo que callamos a diario.

No hay comentarios: