Testu:
Asturies, plató natural
Nun fai falta cambiar el logotipu turísticu que tantu éxitu tuvo de los años ochenta a esta parte pa echar a andar una campaña institucional nueva: “Asturies, plató natural”. L’arcada de Santa María del Naranco perfilándose sobre un paisaxe idílicu de verde y sol resume perfecto los reclamos que fixeron d’esta tierra la marcación más acionada pa grabar películes. La maxa del prerrománicu sedució a Mr. Allen Stewart Konigsberg “a.k.a.” Woody Allen y la guapura de mar, cielu y tierra llamó a tantos otros: “Oviedo Express”, de Gonzalo Suárez; “La torre de Suso”, de Tom Fernández; la última de José Luis Garci (poner el títulu diba ser irrelevante o, meyor, redundante) o “Vicky Cristina Barcelona”, del neoyorquín hipocondriacu fixeron d’Asturies nestos últimos meses una maraviyosa factoría de ficción. Nun cuesta muncho, amás, topar nesta tierra figurantes que, empara d’unes hores d’aburrimientu, puen consiguir un bocáu de chorizu y l’arguyu de señalar pa la tele del chigre y dicir: “¿Vístisme, ho? Esi puntín de la derecha soi yo”. Nun cuesta muncho topalos; tamos bien avezaos como bonos provincianos que somos.
Nesta semeya obróse’l milagru de presentar en xunto dos auténticos iconos de la ciudá d’Uviéu: Santa María del Naranco (en menor midida) y, sobremanera, don Woody Allen, quien, desque recibiera nel 2002 el Premiu Príncipe d’Asturies de les Artes, ye cuasique un uviedín más. Nun ye pa menos, depués de que dixera con voz xuxuriante (y woodyallenesca; masque nun lo creamos, nun fala como Joan Pera) que la ciudá carbayona yera “llimpia y agradable... como si nun fora d’esti mundu, exótica. Como un cuentu de fades... con un príncipe, amás”. Equí, ta visto, tocó la freba sensible, tuvo mui finu’l castrón, anque, como Uviéu ye la mio ciudá (esi ye ún de los motivos polos que la amo) sé bien que’l so discursu fo superfluu, innecesariu: Woody Allen ye tan queríu ente nosotros porque ye famosu, sal na tele, cepillóse a la fiya y dicen que fai películes mui curioses. A los dos díes de sabese que diba honranos cola so visita, los salones de té enllenábense d’espertos na so filmografía, d’emponderadores de los sos diálogos, d’analistes de los sos movimientos de cámara. Y, como diz Philip Roth nel final de la maxistral “Pastoral americana”, nun hai nesti mundu cosa menos reprensible...
La semeya muestra, amás, un momentu máxicu de mimetismu ente l’oxetu y la so reproducción: el director norteamericanu posó les gafes, imitando a la escultura que-y dedicó la mui noble y lleal ciudá. Ta corrío que nun hai fin de selmana en que la obra de Vicente Santarúa nun careza la mutilación nocturna y alevosa de los lentes metálicos del neoyorquín petrificáu (echando cuentes d’ello, l’escultor diéra-y al Conceyu una docena extra de gafes) y, agora, nun esparabán grandiosu, el realizador de “Annie Hall” homenaxa al so propiu símil y faise copia de la copia. La verdá ye que seguro qu’esto-y daba pa un guión, ¿eh, ho?
A lo que díbemos, que la gran atracción turística d’Uviéu ye la figura de Woody Allen y nun hai guía que nun apunte pa contra Milicies Nacionales nin turista que nun se retrate xunto al director (instantánea cola que namás pue competir la sacada enriba de la burra de Trascorrales). El visitante cultureta pue apreciar de qué manera Asturies acueye a los más altos talentos cinematográficos, cómo se valora la so grandeza artística y, claro, plasma y emociónase cuando topa la tienda de llambionaes “Woody”, onde les porres han saber, como poco, tan bien como un atapecer d’Ingmar Bergman.
Paez que la visita obliga y qu’a Woody-y dio por gastar una mayor distinción de lo qu’aveza: la camisa blanca impecablemente planchada, los zapatos que rellumen, los “Dockers” caqui tán llueñe de los xerséis xostronos y los pantalonzonos escesivamente anchos que suel usar, anque, falando d’estilismu, ún siempre va echar de menos esi insuperable “ambiente de pana” qu’echaben les sos obres de los setenta. La concentración cola que trabaya, el bolígrafu sobre’l testu, el papelacu que sal del bolsu de tras dan-y al llabor un aquel d’improvisación mui jazz, anque seguro qu’a los actores (Uviéu tampoco nun pue olvidar que gracies a Woody vio nacer l’amor ente Pe y Javier Bardem y, lo más importante, el mundu enteru vio la foto de les dos estrelles de Hollywood abrazando a “un conocíu hosteleru local”) nun-yos prestaba tanto la estampa y taben temblando al recordar cómo nel rodaxe de “September” cambió sobre la marcha’l guión enteru.
Woody Allen, pa describise, diz que tien una enfermedá llamada “anhedonia”, que ye una especie d’invalidez crónica pa sentise feliz. Nun ye raro, entós, que tuviera tan a gusto n’Asturies, arrodiáu d’anhedónicos, de señardiosos irremediables, de fiyos resignaos d’una borrina que guapamente podía ser la de Manhattan. Agora, nel epicentru cinematográficu, nel cénit de la ficción podemos suañar con otros mundos, imaxinar otros caminos. Anque, como Woody, tenemos que dicir qu’odiamos la realidá, pero ye l’únicu sitiu onde podemos consiguir un filete pa cenar.
Nun fai falta cambiar el logotipu turísticu que tantu éxitu tuvo de los años ochenta a esta parte pa echar a andar una campaña institucional nueva: “Asturies, plató natural”. L’arcada de Santa María del Naranco perfilándose sobre un paisaxe idílicu de verde y sol resume perfecto los reclamos que fixeron d’esta tierra la marcación más acionada pa grabar películes. La maxa del prerrománicu sedució a Mr. Allen Stewart Konigsberg “a.k.a.” Woody Allen y la guapura de mar, cielu y tierra llamó a tantos otros: “Oviedo Express”, de Gonzalo Suárez; “La torre de Suso”, de Tom Fernández; la última de José Luis Garci (poner el títulu diba ser irrelevante o, meyor, redundante) o “Vicky Cristina Barcelona”, del neoyorquín hipocondriacu fixeron d’Asturies nestos últimos meses una maraviyosa factoría de ficción. Nun cuesta muncho, amás, topar nesta tierra figurantes que, empara d’unes hores d’aburrimientu, puen consiguir un bocáu de chorizu y l’arguyu de señalar pa la tele del chigre y dicir: “¿Vístisme, ho? Esi puntín de la derecha soi yo”. Nun cuesta muncho topalos; tamos bien avezaos como bonos provincianos que somos.
Nesta semeya obróse’l milagru de presentar en xunto dos auténticos iconos de la ciudá d’Uviéu: Santa María del Naranco (en menor midida) y, sobremanera, don Woody Allen, quien, desque recibiera nel 2002 el Premiu Príncipe d’Asturies de les Artes, ye cuasique un uviedín más. Nun ye pa menos, depués de que dixera con voz xuxuriante (y woodyallenesca; masque nun lo creamos, nun fala como Joan Pera) que la ciudá carbayona yera “llimpia y agradable... como si nun fora d’esti mundu, exótica. Como un cuentu de fades... con un príncipe, amás”. Equí, ta visto, tocó la freba sensible, tuvo mui finu’l castrón, anque, como Uviéu ye la mio ciudá (esi ye ún de los motivos polos que la amo) sé bien que’l so discursu fo superfluu, innecesariu: Woody Allen ye tan queríu ente nosotros porque ye famosu, sal na tele, cepillóse a la fiya y dicen que fai películes mui curioses. A los dos díes de sabese que diba honranos cola so visita, los salones de té enllenábense d’espertos na so filmografía, d’emponderadores de los sos diálogos, d’analistes de los sos movimientos de cámara. Y, como diz Philip Roth nel final de la maxistral “Pastoral americana”, nun hai nesti mundu cosa menos reprensible...
La semeya muestra, amás, un momentu máxicu de mimetismu ente l’oxetu y la so reproducción: el director norteamericanu posó les gafes, imitando a la escultura que-y dedicó la mui noble y lleal ciudá. Ta corrío que nun hai fin de selmana en que la obra de Vicente Santarúa nun careza la mutilación nocturna y alevosa de los lentes metálicos del neoyorquín petrificáu (echando cuentes d’ello, l’escultor diéra-y al Conceyu una docena extra de gafes) y, agora, nun esparabán grandiosu, el realizador de “Annie Hall” homenaxa al so propiu símil y faise copia de la copia. La verdá ye que seguro qu’esto-y daba pa un guión, ¿eh, ho?
A lo que díbemos, que la gran atracción turística d’Uviéu ye la figura de Woody Allen y nun hai guía que nun apunte pa contra Milicies Nacionales nin turista que nun se retrate xunto al director (instantánea cola que namás pue competir la sacada enriba de la burra de Trascorrales). El visitante cultureta pue apreciar de qué manera Asturies acueye a los más altos talentos cinematográficos, cómo se valora la so grandeza artística y, claro, plasma y emociónase cuando topa la tienda de llambionaes “Woody”, onde les porres han saber, como poco, tan bien como un atapecer d’Ingmar Bergman.
Paez que la visita obliga y qu’a Woody-y dio por gastar una mayor distinción de lo qu’aveza: la camisa blanca impecablemente planchada, los zapatos que rellumen, los “Dockers” caqui tán llueñe de los xerséis xostronos y los pantalonzonos escesivamente anchos que suel usar, anque, falando d’estilismu, ún siempre va echar de menos esi insuperable “ambiente de pana” qu’echaben les sos obres de los setenta. La concentración cola que trabaya, el bolígrafu sobre’l testu, el papelacu que sal del bolsu de tras dan-y al llabor un aquel d’improvisación mui jazz, anque seguro qu’a los actores (Uviéu tampoco nun pue olvidar que gracies a Woody vio nacer l’amor ente Pe y Javier Bardem y, lo más importante, el mundu enteru vio la foto de les dos estrelles de Hollywood abrazando a “un conocíu hosteleru local”) nun-yos prestaba tanto la estampa y taben temblando al recordar cómo nel rodaxe de “September” cambió sobre la marcha’l guión enteru.
Woody Allen, pa describise, diz que tien una enfermedá llamada “anhedonia”, que ye una especie d’invalidez crónica pa sentise feliz. Nun ye raro, entós, que tuviera tan a gusto n’Asturies, arrodiáu d’anhedónicos, de señardiosos irremediables, de fiyos resignaos d’una borrina que guapamente podía ser la de Manhattan. Agora, nel epicentru cinematográficu, nel cénit de la ficción podemos suañar con otros mundos, imaxinar otros caminos. Anque, como Woody, tenemos que dicir qu’odiamos la realidá, pero ye l’únicu sitiu onde podemos consiguir un filete pa cenar.
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